Elektrik-Elektronik mühendislerinin yazılım ile uğraşmaları mantıksızdır

Geçenlerde biriyle konuşurken başlıktaki cümleyi söylemişti bana. Kendisi yazılım ile uğraşanların mantıksız bir iş yaptığını ve hiç bir işe yaramayacağını söylemişti. Ele-Elo mühendisliği okuyorsan, mesleğinle ilgili işler yapmam gerektiğini savunuyordu. Yazılım ile ilgili kısımı Bilgisayar Mühendisi öğrencilerin yapmasını savunuyordu.

Şimdi efendim, yıllardır bilgisayar ile uğraşan ben bunu duyduğumda bazı şeyleri düşünmeme yol açtı. Milletteki bu düşünceler acaba gerçekten doğru mudur ? Yani bizler 4 senelik eğitimimizin sonunda kesinlikle elektronik’le ilgili işler mi yapmak zorundaydık, ya da şu şekilde söyleyeyim asıl görevimizi elektronik ile ilgili işleri mi yapmaktır?

İleride kesinlikle yazılımla ilgili bir iş yapmak istemişimdir hep. Bu 7-8 yaşındayken, babamın 100 marka aldığı ikinci el Intel 80386 işlemcisi ile gelen bilgisayarın karşısına oturduğumda anlamıştım. Şöyle böyle derken alakasız da olmazsa bir bölüme girmiştim. Fakat sonuç ve hedef hiç bir zaman değişmemişti benim için. Yine de son zamanlarda bu gibi şeyler duyunca acaba yanlış mı yapıyorum(uz) diyorum kendi kendime. Ben yine yolumda devam edeceğim, fakat sizlerin de fikirlerinizi merak ediyorum.

Sizce Ele-Elo mühendisleri mezunları-öğrencileri gerçekten öğrendikleri bilgiler ile yetinip, onlar üzerinde yoğunlaşıp mesleklerini mi icra etmeli ? Yazılım(programlama kısmı özellikle) gibi şeyler ile uğraşmak gerçekten mantıksız mıdır ? Yoksa asıl mantıksız olan bu söylenen cümle midir ?

Etiketler: , , , ,

Benzer Yazılar


18 tane Yorum yapılmış

  1. Ali Erdinç Köroğlu @ May 4, 2008

    Mühendislik bir bilim dalıdır ve bünyesinde bir çok farklı branşı barındırır. Bu branşların özlerinde de bir çok ortak bilimsel noktaları vardır. Bu cümleyi kuran insanında “bilgisayar mühendisliğinden mezun birinin MBA yada başka bir bilim dalında master yapması mantıksızdır” şeklinde bir açıklamayla gelmeyeceğini düşünürsek kurduğu cümleninde ne kadar anlamsız olduğunu kendi eninde ya da sonunda anlayacaktır…

    Sonuç: Eğitim şart..!

  2. emrah üstün @ May 4, 2008

    çok komik geldi bana bu. :D o zaman bilgisayar mühendisleri de kapasite transistör görmesin. oldu mu bu.
    ikisi iç içe dallar.
    elektronik mühendislerinin yazılımla uğraşmasını saçma bulan arkadaş bu dallarda biraz bilgisiz demekki. yazılımsız elektroniği neyleyelim?

  3. Ahmet A, Akin @ May 4, 2008

    Ben aslen elektronik muhendisiyim. Ama cocuklugumdan beri yazilim ile ilgilenirim. Su anda yasadigim yere ilk geldigimde elektronik konusnda calisacak fazla is olmadigindan yazilim sektorune kaymak zorunda kalmistim. Sonucta surec ile ogrendim (onceden az da olsa bilgisayar lisans derslerini almistim). Oldu sonucta, yani ust seviye yazilim konusunda da su anda iyi kotu bilgisayar muhendisleri ile birlikte rahat calisabiliyorum. Elektronik bilgisinin getirdigi avantajlar da ekstra oldu. Ama sunu demem gerekir, onceden calistigim yerde pek cok elektronik muhendisi alt-orta seviye yazilim isi de yaparlardi. Su anki yazilim konusundaki tecrubeme dayanarak iddia ederim, kusura bakilmasin ama bence yazilim isinden gercekten anlamiyorlardi. Son derece kotu bir yazilim sureci, kotu kodlama, hep anti patternlerle dolu seyler. Surekli tekerlegin yeniden icadi. O zamanlar yazilim tecrubem olmama ragmen buna kendimi de kismen dahil ederim. Yani sonucta sunu diyeyim, bir elektronik muhendisi, ya da baska herhangi bir muhendsi pekala yazilim gelistirme isinde calisabilir. ama eger asil isiniz o degilse, yani yazilim sadece yaptiginiz isin bir yan gereksinimi ise, elektronik muhendisleri o konuda (istisnalar olabilir) fena sekilde cuvallar.

  4. Gürkan OLUÇ @ May 4, 2008

    Bence çok mantıksız bir yaklaşım. Üstelik, ülkemiz şartları ve sınav sistemi göz önünde alındığında. Şimdi biyoloji’den 1 soru eksik yaptığı için elektrik mühendisliğine giren adam, sırf o soru yüzünden hayatı boyunca sevmediği işi mi yapacak en başından beri ideali olan bilgisayar mühendisliği yerine? Yada okuluda geçtim, insanların bir firmada herhangi bir platformda yazılım geliştirici olarak çalışabilmesi için illa bilgisayar mühendisliği bölümü mü bitirmiş olması gerekiyor? yada bir üniversite? Bu tamamen kişinin kendisini hangi yönde geliştirdiği ile alakalı bir durum. Eğer insan bu işi yapmayı gerçekten istiyorsa ve o işi seviyorsa alır kitabını, okur, örnekleri yapar, kendisi dener, hata yapar, yine dener, yine hata yapar ama sonunda mutlaka o işi yapar/öğrenir ve ortaya koyduğu işler/ürünlerde bu adamın yeterliliğinin bir kanıtıdır diye düşünüyorum.

  5. Kerem @ May 4, 2008

    İki dalın kesiştiği yerler var. Gömülü programlama, sinyal işleme, görüntü işleme, yapay zeka gibi. Bu alanlarda çalışılmadığını varsayarsak örneğin Java ile web sitesi yazmak için bilgisayar mühetndisliği eğitimi almak daha mantıklı. Ancak burası ürkiye ne eğiimi aldığınız o kadar da belirleyici olmuyor her zaman. Ayrıca elektronik eğitimi almış mühendislerin yurdumda sıkça yaptıkları pazarlama veya yöneticilik gibi işlerinin eğitimle yakından ilgisi olmadığı da zaten bir gerçek.

  6. Yusuf İBİLİ @ May 4, 2008

    Çok saçma bir düşünce. Asıl yazılım ile iç içe olması gereken bu tarz eğitim almış kişilerdir. Otomasyon Teknikeri’yim ve yazılım ile bir entegrasyonum olmasaydı projelerimde istediğim başarıyı yakalayamazdım.
    Bizim meslek grubumuzda ki insanlar dışarı bağımlılığı pek sevmezler. -en azından başlangıç seviyesinde- Projeler tümleşik olduğu için yazılım - donanım bilgisi üst safa da olması gerekir.
    Seri porttan bilgi almaktan tutunda, mikroişlemci yazılımına kadar olan herşey yazılım çerçevesinde olan şeydir.
    Ha şöyle birşey daha var. Eğer arkadaşın cümlesi şunu ifade ediyor ise;
    Bu meslek grubunda ki bir insanın profosyonel seviye de yazılımcı olması sadece bilgi birikimi ile yeni projeler -yazılım projeleri- üretmesini sağlayacaktır. Bir nevi ufkunun açılması gibi. Fikrim geldi olayları. Onun dışında endüstriyel alanda donanıma bağımlı programcılık -otomasyon vb.- diğer yazılım alanlarından farklı olacağından, masaüstü yazılımda ki profesyonelliği pek bir fayda sağlamayacaktır.

  7. EAN @ May 4, 2008

    Ali Erdinç Köroğlu ile tamamen aynı fikirdeyim.

    Mühendislikte kendi alanını çok çok iyi diğer alanları da oldukça iyi bilmediğin sürece multidisipliner bakış açısı yakalanamaz. Bu yakalanmadığında ise donanımlı ve yenilikçi bir mühendis değil, boşluk dolduran bir eleman olmuş oluruz.. ve piyasada yeteri kadar boşluk dolduran eleman var. :)

  8. Tutku Dalmaz @ May 5, 2008

    Fatih, geçtiğimiz ay içerisinde kendi günlüğüme bir girdi eklemiştim. Ben de elektrik-elektronik mühendisliği mezunuyum. Şuan çalıştığım şirkette ise yazılım geliştirme uzmanı olarak çalışıyorum. Hem bu olay sadece kurumsal ya kişisel yazılım geliştimekle ilişkili değildir. Elektrik-elektronik mühendisliğinin bir anabilim dalı da kontrol(otomasyon) anabilim dalıdır. Bu abd içerisinde Pic, PLC vb denetim öbeklerinin programlanması işlenir.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğumuz için, elektronik mühendislerinin yazılımla ilgilenmemesi gerektiğini içeren bir cümle sarf edilmiş durumda.

  9. Gozogur @ May 5, 2008

    Bence tüm mühendisler yazılım yazabilmelidirler. Zira bir kimya yazılımını kimya mühendisinden daha iyi kim yazabilir ki?

  10. Alper Oğuz @ May 5, 2008

    Tam da Gürkan Oluç’un yazdığını eklemek için yorumlara tıklamıştım. 3,5 saatlik bir sınav (benim zamanımda) ile gelecekler çiziliyor, 1 soru ile okullar, bölümler el değiştiriyor..

    Diğer bir konu da; iyi yazılımcı C dersinden 90-100 almakla değil, C’yi sevmekle olunur. Birçoğumuz okula sadece diploma almak için gittik, okul bize hiç de fazla birşey veremedi malesef, benimle birlikte çevremde tanıdığım birçok kişi bilgi birikimini kendi kişisel çabalarına borçlu.

  11. Ömer F. USTA @ May 5, 2008

    Merhaba
    Bende Elektronik Müh. adayıyım.[mezun olamadık gitti orası ayrı mevzu :) ]
    Ali Erdinç Köroğlu ve Gozogur ‘e katılıyorum.
    Ayrıca Bilgisayar Mühendisi diye bir kavramın bizim ülkemiz için türetildiğini bir kere daha hatırlatmak istiyorum. Bizim millet herşeyin mühendisliği olurda kosssskoca bilgisayarın mühendisi olmaz mı diye ortaya attığı bir mühendisliktir. Kanımca bu bir Bilimdir ve bu bilim dalında okuyan arkadaşların asli amacı muhasebe programı yazmaktan çok yeni algoritmalar geliştirmek ve algoritmaları modifiye edip kazancı optimize etmek olduğuna inanıyorum. Gozogur’ün fikrine katılıyorum bir muhasebe programını en iyi bir muhasebeci yazabilir he tamam kullanacağı paternleri bir bilgisayar mühendisinin zamanında geliştirmiş olması gerekmektedir.

  12. Fatih M. KILIÇ @ May 5, 2008

    Merhabalar,
    Bence herşeyden önce kişinin Yazılımcı olması için illaki herhangi bir mühendislik dalından mezun olması gerekmez.
    ama illa da Ele-Elo Müh ile Bilg. Müh. karşılaştırmak gerekirse bilmeyenler/okumayanlar için şöyle bir link verebilirim:
    http://www.ceng.metu.edu.tr/~ucoluk/bm.html

  13. Kaan Fakılı @ May 6, 2008

    Merhaba,

    Konuya farklı bir açıdan ya da daha geniş bir açıdan yaklaşmak istiyorum.

    Mesleklerin tarihine baktığımız zaman hepsinin birbirinden türediğini görürüz. Mesela Felsefe’ni tüm bilimlerin atası olduğunu biliriz. Bütün sosyal bilimlerin hatta bilimin ondan türediğini biliriz. Yine tarih biliminin de bir sürü alt dalları vardır. İhtiyaç bilimleri doğurur. Bu nedenle bütün bilimler birbiri ile ilişkilidir.

    Bir de bazı bilimlerin sentezini yaptığınız zaman ortaya güzel şeyler çıkar. Mesela ben edebiyatçıyım. Daha doğrusu Türkoloğum. Türkçe ile bilgisayarı birlikte kullanma çalışmaları yapıyorum. Yani bilgisayar destekli Türkçe çalışmaları ya da işte Türkçe bilgisayar programları. Şaşırdınız mı? Bakın bunun en güzel örneklerini benim hocalarımdan birisi bir iki defa verdi:

    Kiril Latin Alfabe Çeviri Programı:

    http://www.kultur.gov.tr/gaspirali/

    Vezin Bulma Programı:

    http://izmir.ceng.fatih.edu.tr/~akurt/diwan/index.php?Aruz

    Sizlere böyle basit gibi gelen yazılımlar olabilir ancak edebiyat dünyasını oldukça aydınlatan yazılımlardır. Mesela bir sayfa kiril metni 1 saatte çeviren birisi bu sayede 1 dakikada çevirebilmektedir. Bir düşünün…

  14. sickprincess @ May 6, 2008

    Bence yapmasin!

    Ekmek yiyoruz ayip :P. Saka bir yana yapsinlar, cok da iyi becerenler var.

    Bana da zamaninda biri soyle demisti;

    Ben sirkete bilgisayar muhendisi almam elektronik muhendisi alirim. Onlar da ayni yazilimi yapabiliyorlar fakat bilgisayar muhendisleri ukala daha cok para istiyorlar.

    Ben o zaman dedim ki;
    Yahu bu adam yazilim gelistirme isinie ya da bilgisayar muhendisliginin artik hangi kisminaysa, 4 sene yatirim yapiyorlar. Yani tabii daha fazla isteyecek. (Ve zurna zirt dedi.)

    Sonra vay efenim o sn. Koroglu biz cogu bilgisayar muhendisinden daha guzel yazilim yapiyorsak afedersin onu soyleyen adamin adli dengesi yerinde degildir vs vs neler neler demesin.

    Burdan izninizle vesilenizle sayin korogluna ve fikrime muhtac olmasa da merakli sayin Turk halkina seslenmek istiyorum.

    Bir birim yaziliminizi x elektronikci kisisi ile y bilgisayarci kisisi ayni zamanda ayni kaliteyle yapicaklarsa parasi az olani isteyin. Destekciniziz, yeminle. Fekat gelistirdiginiz bir yazilimin analiz tasarim kisimlari belirli degilse, elinizde x kisisi ve y kisisi malum isteklerle bulunuyorsa, efendim elinizi vicdaniniza koyunuz da soyleyiniz, egitimini almis insana daha da guvenmez misiniz? Yani artik o adam bilgisayar muhendisliginden bos beles mi mezun olmus yoksa en az elektronikci x kisisi kadar aktif guzide bir kardesimiz mi vs vs mulakatla anlayiverin.

    Saygilarimla…

  15. Fatih Arslan @ May 7, 2008
    Yorum yazan herkese teşekkür ederim. Güzel bir beyin fırtınası oldu, başka kişiler de bu sayfadan bir fikir edinebilirler en azından.
  16. melis @ May 8, 2008

    Merhabalar,
    Yorumlarınızı okudum:), ben bilg. müh ‘te okuyorum. Konuya taraf olmak istemiyorum; çünkü sevmek birçok şeyin başlangacıdır ve seviyorsanız bir işi öğrenir ve yaparsınız; bu konuda kimse Hayır olmaz dememeli:)
    Türkiye’nin genel durumuna bakarsak bilg müh aslında olmayan bir dal yani bizler yazılım üzerine çalışıyoruz; donanım derslerimiz sizler kadar zor olmuyor(hatta çok çok kolayıdır.)İşte bizim donanımlarımız çok çok kolayken ters mantıkla yaklaşınca sizin de yazılımınız çok çok kolay olmuş oluyor. Bu bir karşı çıkma küçümseme değil; ama yazılıma eğilmek demek 4 yıl boyunca işi temelinden öğrenip gerçekten iyi sistemler üretebilmektir, kavramaya çalışmaktır en azından sadece kod yazmak şu dili bu dili bilmek değildir.(sizler de mühendissiniz dışarıda tutuyorum sizi; sözüm basit web ve kodlama işlerine.)

    Şimdi amacınız bu basit herkesin bildiği işlerle uğraşmak ise pek ala herkes yapabilir. hatta ms ürünleri her şeyi çok kolaylaştırmış müh lere gerek yok:D. ama istediğiniz yazılım mühendisliği ise(ki bu olmalı bence) o zaman teorik gördüğümüz derslerin(ör nesneye dayalı yakşalışımın birkaç elok. öğrencisinde çok eksik olduğunu gördüm)iyice öğrenilmesiyle olabileceğini düşünüyorum.

    Kısaca:) şu an ABD de işletme alanından yazılım alanına geçmiş biri olduğunu bilyorum ve alanında da çok iyi olmuş ama adam kafayı devircek kadar kitap okumuş:) Böyle bir yanı da var. Elekt ise geçiş dalı olarak elok tabanlı işlerde yazılımla uğralabilir gibi geliyor; çünkü disiplinler arası geçişler genelde bizim tarafımızdan da bilinmiyor.

    Düşüncelerim çok karmaşıkmış toparlayamadım; çünkü tam da kod yazarken gördüm konuyu:)
    iyi çalışmalar dilerim

  17. Mustafa ŞAPÇILI @ May 10, 2008

    Ben de küçüklükten beri yazılımı ilgi duyan biriyim. Hatta ÖSS’den dolayı Bilgisayar Mühendisliği yerine Elektronik ve Haberleşme Mühendisi okumaya başladım. Şimdi de bitirmeye yaklaşıyoruz yavaş yavaş. Artık kader mi diyeceğiz bilmiyorum ama Elektronik Mühendisliği okumanın yazılıma bakışımı geliştirdiğini düşünüyorum. Bilgisayar Mühendisi olsaydım muhtemelen yazılım ile daha fazla uğraşacaktım ama işin temeline bu kadar iyi inemezdim.

    Başlıkta bahsedilen sözün de pek mantıklı olduğunu düşünmüyorum. Ki bizim meslekte de yazılımın çok önemli olduğunu Emrah’ın sözü gayet güzel anlatıyor :)

  18. Alper KANAT @ May 11, 2008

    Merhaba Fatih,

    O kadar çok yorum yapılmış ki onların okumadan kendi yorumumu yapmaya karar verdim. Böylece diğerlerinin yorumlarından da etkilenmemiş olur cevabım..

    Şartlar gerektirdiğinden midir bilinmez, çevremde çok fazla üniversite mezunu insan var. Bu insanların önemli bir çoğunluğunu Ele-Elo (bunu da ilk senden duydum) Mühendisleri oluşturuyor. Mezun olanların büyük bir kısmı kendi branşlarının dışında bir şeyler yapıyorlar. Örneğin satış.. Hatta hiç unutmuyorum; satışta çalışan tanıdığım bana da aynısını tavsiye etmişti normalde kazanacağımdan daha fazlasını kazanabileceğimi iddia ederek.. 4 senelik paralı Bilgisayar Mühendisi okuyup diplomayı resmen para basarak alan, sonrasında diplomayı cebe atıp kıyafet tasarlayan arkadaşım da var. Bu dünyada kimse tek bir şey yapmak zorunda değil. Bunun yanısıra sevdikleri için ağ konusuna kayan, Cisco eğitimleri alan ele-elo arkadaşlarım da var.

    Ben de senin gibi çocukluğumdan itibaren bilgisayara büyük ilgi duydum. Sürekli bir şeyler keşfediyor olmak çok hoşuma gidiyordu. Derken bir gün ÖSS ile seçim kapıma dayandı. Bir karar vermem gerekiyordu. Ya burslu fizik vb. nispeten daha rahat erişebileceğim bölümlere girecek ve annemlerin bana vaadettiği arabaya sahip olacak; hayatıma bambaşka bir yön verecektim ya da hep istediğim şeyi yapacak, Bilgisayar Mühendisliği okuyacaktım. Hangisini seçtiğimi biliyorsun. Ve hiç pişman değilim. Şu anda altımda yine araba var. Çalıştığım şirket Parkyeri ve daha iyisi olamazdı diye düşünüyorum. Allah’a bana böyle bir hayat verdiği için de şükrediyorum.

    Sana tavsiyem kimseye kulak asma.. Hayallerinin ve yapmaktan zevk aldığın şeylerin peşinden git. İnan; hiç pişman olmayacaksın.

Buradan yorum bırakabilirsiniz